Medicina Isihasta

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Medicina Isihasta

Mesaj Scris de Crystalin la data de Sam Oct 09, 2010 8:35 pm

Apreciez īn mod deosebit cartea Medicina isihastra, scrisa de parintele Ghelasie Gheorghe, care are la baza aceleasi principii: hrana vie, neomorāta prin fierbere, fara māncare de carne care contine o mare cantitate de Energii Moarte. Autorul recomanda legumele crude, lactatele nefierte. El merge si mai departe, la grija de a nu omorī nici legumele. S-a descoperit stiintific ca plantele receptioneaza agresivitatea omului si emana unde energetice negative, nocive pentru organismul nostru. Nu rupeti brutal legumele, folositi doar frunzele marginale si, daca vreti si radacinile, scoateti planta īntreaga si lasati-o 12 h sa intre īn “adormire” si sa-si neutralizeze radiatiile negative. Orice aliment are īn el informatii de viata si de moarte. Un aliment omorāt si fiert are astfel de informatii de moarte care va omoara si organismul. Fructele si semintele nu au nici o problema, fiind neutre. Daca se fierb, capata informatii de moarte. Grāul īncoltit nu este bun imediat dupa īncoltire, deoarece s-a trezit la viata si prin mestecare este omorāt. De aceea, dupa īncoltire, lasati-l la o usoara reuscare, sa treaca la “adormire” si astfel este hranitor.

Noi, īn mod obisnuit, avem logica de tip cauza-efect. Crestinismul vine cu o logica aparte, trinitara, care este baza medicinei isihastre si a sacroterapiei. Ca trinitate, realitatea este: supracauza, cauza, efect, care īn corespondenta cu Dumnezeu este Tatal, Sfāntul Duh, Fiul. Īn corpul nostru supracauza este sufletul, care emana o energie de informatie a acestei supracauze. Miscarea - vibratia reprezinta cauza si acumularea - continutul reprezinta masa - materia. Īnsusirile si calitatile supracauzei (sufletului) sunt īnsesi cauza si efectul. Sufletul se angajeaza īn lucrarea de purificare a corpului bolnav mostenit, deoarece noi mostenim pacatele parintilor nostri (noi suntem jumatate creati de Dumnezeu si jumatate nascuti de parinti). Asa ne putem naste cu predispozitii de boala sau deja bolnavi. Se zice ca noi suntem un microcosmos si ne hranim cu lumina cosmica īngereasca, cu materia naturii si din energia mentala omeneasca. Toate deranjamentele din acest complex de “hranire energetica universala” aduc boli. Bolile de oase se datoreaza lipsei de Energii Harice. Se vor folosi uleiul sfintit, apa sfintita, anafura etc. La sfinti oasele nu putrezesc, fiind pline de Energii Har, cu puteri tamaduitoare. Prin sistemul nervos, noi facem legatura cu Energiile Īngeresti, cunoscute sub numele de Mental Cosmic. Energia intra prin vārful capului, coboara pe coloana vertebrala pāna la nervii corpului, unindu-se cu mentalul nostru. Si medicina isihastra īsi are centrele ei de energie, cum ar fi chakrele, locul de īntālnire al energiilor (īn numar de 3) fiind inima. Medicina isihastra lupta pentru restabilirea acestui centru, care s-a pierdut dupa caderea din Rai. Cele 3 energii care pornesc din inima (unde sunt emanate de suflet) sunt: fluxul energiilor mentale proprii, energii mentale inteligente ale entitatilor spirituale extraterestre (īngeri si demoni sau ale sufletelor raposatilor) si energii intelectuale, gāndurile - informatiile tuturor oamenilor; prin nari-nas intra o energie mentala a naturii, prana (cum o numesc indienii), care nu este oxigen, ci de alt tip, intra īn creier, coboara pe coloana vertebrala īn doua moduri (Ida si Pingala), stiintific identificāndu-se cu nervii simpatici si parasimpatici. Dereglarile acestor energii provoaca boala. Prima cauza trebuie cautata īn suflet. Toate bolile mentale se asociaza cu boli de inima si la figurat si la propriu. O mare importanta o are somnul īn bolile energiilor mentale. Tulburarile de somn au ca efect supraīncordarea nervoasa, pāna la ruperi de nivele nervoase cu efecte dramatice. Atāt centrul inimii cāt si al sexului fura si fac risipa de energie nervoasa, astfel īncāt organele nu mai sunt hranite suficient cu energie nervoasa. Asa ca īn bolile mental-nervoase tratamentul religios este de mare importanta. Cauta sa nu ai nimic pe suflet, vreun pacat mare care te macina pe ascuns (trebuie sa te spovedesti la preot). Opreste conflictele sentimentale īn gāt (ca un mārāit fortat si scurt) sau pronunta cuvinte sfinte sau filozofice care absorb gāndurile negative. Rāsul este o metoda eficienta de descarcare negativa. Si nu uitati de māncarea nefiarta. Se considera ca orice aliment are o memorie proprie care, intrata īn organele noastre, se reproduce. Spune-mi ce manānci, ca sa-ti spun ce simti si ce gāndesti. Īncepi sa manānci carne de vaca sau de porc, ai o memorie ca atare. Postul este un valoros remediu de restabilire si rememorare a adevaratelor energii. Diavolul a inversat si a negativizat memoriile adevarate, iar postul le readuce la normal, de unde rezulta ca postul este revenirea la starea de īnger.

Iata un model de māncare isihastra:
• dimineata: pāine cu fructe si nuci;
• prānz: ghiveci nefiert din legume radacinoase (salata) cu nuci si seminte, cu grāu muiat sau uruiala de grāu ce a fost tinuta la macerat min. 8 h;
• seara: la fel, dar īn cantitate mai mica.
O māncare isihastra este compusa peste 50% din cereale si seminte. Īn rest, 25% radacinoase, īn completare, zarzavaturi si alte ingredinte. Māncarea nefiarta este satioasa si are multa celuloza, curata intestinele. Hrana se absoarbe aproape integral si organele nu obosesc cu prefacerea īn hrana vie, aceasta fiind deja vie.
La Schit se face o māncare rapida de fasole boabe si orez pilaf. Boabele de fasole se piseaza pāna devin faina. Pe soba se pune o cratita cu apa atāt cāt este necesar fainei de fasole īn apa rece. Focul trebuie sa fie tare, pentru ca faina sa īnceapa imediat sa fiarba. Cānd īncepe sa fiarba, se lasa doar 1-2 min. si se da la o parte. La fel orezul, se piseaza si se fierbe 2 min. pāna se īngroasa ca o pasta, apoi se adauga ceapa cruda tocata si alte verdeturi, putina sare si cāteva nuci si seminte de dovleac. Iarna se adauga varza acra si muraturi.
Fasolea se fierbe, īntrucāt contine o toxina, fasolina, care se inactiveaza īn 1-2 min. prin fierbere.
Māncati la fiecare masa cāte 1 cartof crud, taiat si adaugat īn māncare, pus pe plita taiat felii sau fiert taiat marunt īn putina apa timp de 2 min. si facut piure cu alte ingrediente. Astfel nu degradati proteinele prea mult, care altfel devin toxice pentru sistemul limfatic.
Un unt sanatos se prepara la Schit din fasole si soia facute faina, puse īn putina apa rece si fiarte 2 min. Se adauga sare, ceapa marunta si se freaca mult, ca icrele, pāna se face ca untul. Se manānca cu pāine integrala. Se mai poate adauga smāntāna sau brānza telemea.
Ei consuma o pāine minune din grāu si porumb zdrobit amestecate cu putina apa. Pun putina miere si sare. Se face o coca care se īntinde īn strat subtire de 2 mm pe o tava de faianta, se lasa la temp. de 30 ŗ sa se usuce. Este ca un biscuit.
Īnchinaciunile si mataniile īnsotite de contractarea diafragmei cu dilatarea ei, la aplecare expirand si la ridicare inspirānd, sunt foarte importante. Rugati-va ca īn inima sa se regrupeze toate energiile corpului si sa se purifice prin harul Sfāntului Duh.
Ca femeie trebuie sa ai organe yin īn afara si yang īnauntru. Se recomanda femeilor o alimentatie yang mai mult spre neutru, pentru a avea yin īn afara, adica verdeturi nefierte, grāu mai putin īncoltit sau pāine (preferabila pāinea fara coacere), fara carne multa, condimente si dulciuri ce dau aciditate yin īn interiorul organelor. Sa se foloseasca alimente de culoare verde si galbena si mai putin rosii. Rosul este energie acida de scurgere care slabeste organele. Sa se foloseasca lactate, dar nu multa brānza si unt. Dulciuri din fructe, nu rafinate. Multa carne, oua, dulciuri si grasimi, brānzeturile tari schimba raportul yin-yang pāna la masculinizare, pāna la hipersexualizare. Alimentatia femeii trebuie sa fie solara (energiile feminine sunt energii lunare, ce se hranesc din energii solare); zarzavaturi, seminte de suprafata, fructe si mai putin alimente de īntuneric. Barbatul este īn sensul celalalt (energiile sase sunt solare). Copiii sa fie hraniti cu alimente neutre, adica īn primul rānd nefierte si vii, apoi cu alimente yang ce au energii de depunere, nu de consum - acide. Īn bolile grave, trebuie evitate lactatele, care hranesc exteriorul organelor, dar nu si interiorul. Aceasta deoarece alimentele de origine animala sunt explozive, nu de depunere īn organe, ci de iesire si consum. Īn bolile grave, sa se foloseasca vegetale īn cele 3 culori echilibrate: galben, verde si rosu (verdele hraneste interiorul organelor, galbenul si rosul organelor), pentru ca organele sa-si ia fiecare ce-i trebuie mai mult. Se insista pe alimentele neutre, indiferent de culoare, nefierte si mai ales seminte. Peste 50% sa fie cereale, īn special grāu, o parte uleioase si alta parte seminte uleioase. Lactatele si alte derivate sa fie anexe, īn cantitati mici. Ceaiurile sa fie nefierte, prin macerare īn apa rece. Sa nu se bea niciodata multa apa (1/4 pahar). Īn loc de ulei, sa se zdrobeascanuca sau seminte de dovleac. Pāinea sa se consume necoapta. Se poate mānca si putin miez de pāine, dar fara coaja (are multe saruri anorganice toxice). Sa se manānce putin si des, cu alimente separate, nu cu multe amestecuri. Daca se respecta hrana vie, postul total nu trebuie sa fie prea lung. Īn post, sa se faca clisme. Dupa post se admit lactate nefierte, dar se evita carnea, pestele si ouale.
Sa nu se neglijeze terapia harica prin slujbe bisericesti, apa si ulei sfintite, Sfānta īmpartasanie. Harul divin este o energie reala. Se elimina ura, dusmania si toate pacatele Smile
avatar
Crystalin
Intermediate
Intermediate

Numarul mesajelor : 466
Puncte : 573
Reputatie : 17
Data de inscriere : 04/06/2009

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum